(ZUPDATES) - Hyundaijev Ioniq 5, električni model s dizajnom oštrih rubova, proglašen je automobilom i električnim vozilom godine za vozača. Nagrada se dodjeljuje tek drugu godinu.
Osoblje Car and Driver pohvalilo je performanse Hyundaija — dobiva do 320 konjskih snaga iz dva električna motora — impresivnu sposobnost brzog punjenja i njegovu relativno pristupačnu cijenu. Cijene počinju od 41.245 dolara za automobil sa stražnjim pogonom koji ima do 168 konjskih snaga i domet od 220 milja. Testirana snažnija inačica s pogonom na sve kotače košta 57.490 USD.
Najupečatljivija stvar kod Ioniqa 5 je njegov dizajn, prema publikaciji.
"Nije li ovo najcool dizajn na cesti?" Glavni urednik Car and Driver Tony Quiroga napisao je u članku o nagradi.
Opći oblik Ioniqa 5 nalikuje velikom hatchbacku ili niskom SUV-u — može se vidjeti na bilo koji način — ali je prekriven oštrim naborima i ravnim rubovima. Stražnja svjetla i prednja dnevna svjetla izgledaju kao nešto iz računalne igre vrlo niske rezolucije. Međutim, iznenađujuće, Ioniq 5 ima prilično gladak koeficijent otpora od 0,29 što znači da je samo malo manje aerodinamičan od Tesla Model 3.
Električni sustav automobila s brzim punjenjem od 800 volti i njegove jednostavne i funkcionalne tehnologije za pomoć vozaču također su bili faktori u nagradi, rekao je Quiroga.
Za razliku od većine nagrada za automobile, kao što je Motor Trend Car of the Year, u izboru za automobil i vozača EV godine prošli pobjednik može se ponovno natjecati sljedeće godine. To znači da je prošlogodišnji pobjednik, Ford Mustang Mach-E , i ove godine bio u utrci.
Ali osoblje časopisa smatralo je da je Ioniq 5 zapravo malo zabavniji za vožnju od Mustanga, rekao je Quiroga.
"Zabava u vožnji" bila je jedna od četiri kategorije u kojima su se vozila ocjenjivala. Drugi su bili vrijednost, koliko dobro vozilo obavlja svoju predviđenu funkciju i tehnologija.
Ioniq 5 također se natjecao s Lucid Airom, koji je osvojio nagradu MotorTrend Car of the Year , i Rivianom R1T, koji je osvojio nagradu MotorTrend Truck of the Year. Hyundai ih je djelomično pobijedio zbog svoje pristupačnije cijene i bolje vrijednosti. Lucid Air koji su testirali Car and Driver koštao je preko 140.000 dolara, a Rivian 93.000 dolara.
Također se natjecao protiv Kije EV6. Iako djeluju kao zasebne tvrtke u Sjedinjenim Američkim Državama, Kia i Hyundai su blisko povezane tvrtke na globalnoj razini. Matična tvrtka Hyundaija posjeduje kontrolni udio u Kiji.
Iako Ioniq 5 i EV6 izgledaju vrlo različito jedan od drugoga — oba su izrazito neobična u svom izgledu, ali na različite načine — dijele velik dio svog inženjeringa, zahvaljujući tom odnosu. Testovi performansi od strane Car and Driver na dva modela dali su slične rezultate i također imaju sličnu cijenu s testiranim EV6 Car and Driver koji košta samo 3000 USD manje od Ioniqa 5. Ipak, opet, zaposlenici su mislili da je Hyundai samo malo ugodniji voziti od Kije, rekao je Quiroga.
Treće vozilo, Genesis GV60, također dijeli istu inženjersku platformu kao EV6 i Ioniq 5, ali je s višom cijenom izgubio na vrijednosti unatoč tome što je dobio pohvale sudaca, rekao je Quiroga.

0 Comments