(ZUPDATES) - Dodge, poznat po ponudi automobila s velikim i snažnim V8 motorima, postupno izbacuje neke od svojih kultnih mišićavih automobila na plinski pogon u korist električne energije. Kako bi obožavateljima olakšali ulazak u ovu novu eru, tvrtka je odlučila oponašati neke osjećaje mišićavih automobila — uključujući mijenjanje brzina i glasan ispuh — u električnom konceptnom automobilu koji je predstavila u srijedu.
To je dio općeg pomaka s Dodgea, američkog odjela za automobile performansi Stellantisa, prema elektrificiranim vozilima. Trenutačni automobili marke Charger i Challenger na plinski pogon završavaju s proizvodnjom sljedeće godine. Koncept mišićavog automobila, nazvan Dodge Charger Daytona SRT, nalikuje modelu koji će u prodaju krenuti 2024., prema riječima direktora. Pridružit će se novom malom SUV-u nazvanom Hornet koji će biti dostupan kao plug-in hibrid, au prodaji bi trebao krenuti kasnije ove godine.
Charger Daytona ima ispušne cijevi koje proizvode buku i mjenjač koji mijenja brzine. Ništa od toga nije potrebno u električnom automobilu, naravno, ali Dodge pretpostavlja da njegov ciljni kupac ne traži ono što je nužno potrebno. Ti kupci traže uzbuđenje, rekao je izvršni direktor Dodgea Tim Kuniskis, koje zahtijeva više od samog brzog ubrzanja.
"Mislimo da ćemo na tržište dovesti automobil koji kupci nisu vidjeli", rekao je. "Ali sigurno će čuti da ovaj dolazi."
Punjač Daytona proizvodi niske, glasne zvukove koji pomalo zvuče kao visokonaponska električna oprema. Zvukove ne proizvode zvučnici, poput zvukova većine električnih automobila, već zračni impulsi koji prolaze kroz cijevi s pregradama i komorama unutra.
Zračni impulsi variraju u brzini i snazi ovisno o tome koliko brzo se automobil kreće i koliko je jako pritisnuta papučica gasa, slično pulsevima zraka koje stvara motor s unutarnjim izgaranjem. Zvukovi koje proizvodi mogu biti i do 126 decibela, prema Dodgeu. To je otprilike razina na kojoj uši počinju boljeti i znatno iznad razine na kojoj dugotrajno izlaganje može uzrokovati gubitak sluha, prema National Hearing Conservation Association.
Za razliku od većine električnih automobila, Charger Daytona ima mjenjač s više od samo jedne ili dvije brzine. Većina električnih automobila ima samo jednobrzinski mjenjač jer, za razliku od benzinskih motora, električni motori daju svoju punu vučnu snagu čak i pri vrlo malim brzinama i nastavljaju davati tu snagu kroz vrlo velike brzine vrtnje. Plinski motori, nasuprot tome, imaju relativno uzak raspon radnih brzina pri kojem mogu pružiti punu snagu pa je potrebno imati mjenjač s različitim stupnjevima prijenosa kako bi se motor zadržao unutar tog "pojasa snage" dok se automobil kreće sporije i brže.
Ali Dodgeovi dizajneri i inženjeri smatrali su da bi vozači električnih automobila mogli propustiti zvukove i osjećaje mijenjanja mjenjača, tako da, iako to zapravo nije potrebno, Charger Daytona ima mjenjač s više brzina. Kuniskis ne bi rekao koliko stupnjeva prijenosa ima. Dodge Challenger Hellcat s pogonom na plin od 717 konjskih snaga ima mjenjač s osam stupnjeva prijenosa. Klasični Dodge Charger mišićni automobili, poput onih po uzoru na EV, imali su mjenjače s tri ili četiri brzine.
Dodge još nije objavio koliko će snage proizvoditi električni motori automobila s pogonom na sve kotače, iako je tvrtka obećala da će biti brži od Dodge Challenger Hellcat "u svim ključnim mjerama performansi". Hellcat s kompresorom, benzinski automobil s pogonom na stražnje kotače, može prijeći od zaustavljanja do 60 milja na sat za 3,7 sekundi, prema Car and Driver.
Sa svojim uskim pravokutnim nosom i tamnom bojom, Charger Daytona EV podsjeća na Charger iz kasne 1968. godine. U svojoj tamnoj boji, izgleda dosta poput Dodge Chargera korištenog u poznatoj sceni potjere u filmu "Bullitt", onoj koja juri - i juri ga - Ford Mustang Stevea McQueena.
Prednji dio Charger Daytona EV skriva krilo koje se proteže točno iznad "rešetke". Krilo omogućuje prolaz zraka ispod njega, poboljšavajući aerodinamičku učinkovitost automobila. Otvori za zrak izrezani na bočnim stranama na prednjem i stražnjem dijelu vozila također pomažu u poboljšanju aerodinamike općenito pravougaone karoserije.
Dodge nije rekao koliko bi serijska verzija automobila mogla koštati kada bude puštena u prodaju.

0 Comments