ZUPDATES - Krađa starijih modela Hyundai i Kia automobila i SUV vozila postala je zastrašujući trend društvenih medija. Sada, podaci Instituta za podatke o gubicima na cestama, koji prikuplja informacije o potraživanjima od osiguranja, potvrđuju da postoji veća vjerojatnost da će ovi južnokorejski modeli biti ukradeni od ostalih.
Zapravo, Hyundai i Kia modeli iz 2015.-2019. imaju otprilike dvostruko veću vjerojatnost da će biti ukradeni od ostalih vozila slične starosti. Razlog tome što mnoga od tih vozila nemaju neke osnovne tehnologije za sprječavanje krađe automobila uključene u većinu drugih vozila, čak i u tim godinama, prema HLDI.
Ovi modeli nemaju elektroničke imobilizatore koji se oslanjaju na računalni čip u automobilu i drugi u ključu koji komuniciraju kako bi potvrdili da je ključ autentičan i da stvarno pripada tom vozilu. Bez pravog ključa, imobilizator bi trebao učiniti upravo to -- spriječiti kretanje automobila.
Imobilizatori su bili standardna oprema na 96% vozila prodanih za modele 2015.-2019., prema HLDI, ali su bili standardna oprema na samo 26% Hyundaija i Kia. Vozila koja imaju sustave za pokretanje pritiskom na gumb, umjesto da se oslanjaju na metalne ključeve koji se moraju umetnuti i okrenuti, imaju imobilizatore, ali nemaju ih svi modeli s paljenjem na ključ.
Hyundai i Kia djeluju kao zasebne tvrtke u Sjedinjenim Državama, ali Hyundai Motor Group posjeduje veliki udio u Kiji i razni Hyundai i Kia modeli dijele velik dio svog inženjeringa.
Trend krađe automobila proširio se prošle godine na društvenim mrežama, navodi HLDI. U Wisconsinu, gdje je prvi put postao popularan, tužbe za krađu Hyundaija i Kia narasle su više od 30 puta više od razine iz 2019. u dolarima.
Neki video zapisi objavljeni na TikTok-u prikazuju navodno ukradena vozila Hyundai i Kia kako se neoprezno voze, pa čak i sudare. "TikTok ne odobrava ovakvo ponašanje koje krši naša pravila i bit će uklonjeno ako se pronađe na našoj platformi", rekao je nedavno glasnogovornik TikToka.
Metoda krađe, koja uključuje ozbiljno oštećenje sustava paljenja, ukazuje na to da se ti automobili kradu radi zabave, a ne radi preprodaje, navodi HLDI.
"Kada nasilno prekinete paljenje, uzrokujete toliko štete da nije lako ponovno promijeniti VIN i preprodati vozilo na otvorenom tržištu", Darrell Russell, bivši istražitelj krađe automobila koji je sada direktor operacija u Nacionalni zavod za osiguranje kriminala, stoji u priopćenju. Ponovni VIN vozila znači promijeniti ili zamijeniti njegov identifikacijski broj vozila, identifikacijski kod sastavljen od 17 slova i znamenki, kako bi se vozilu teže ušlo u trag.
HLDI-jeve procjene učestalosti krađe temelje se na broju određenog modela na cesti i učestalosti zahtjeva za krađu vozila. Neka se vozila vrlo često kradu jednostavno zato što ih je toliko prodano, pa ih jednostavno ima puno na cestama za krađu.
Međutim, u slučaju ovih modela Hyundai i Kia, stope krađe daleko su nesrazmjerne njihovom broju na cesti.
Vozila proizvedena nakon 1. studenog 2021. i ona s gumbom za pokretanje nisu podložna krađi na ovaj način, rekao je glasnogovornik Hyundaija Ira Gabriel. Nakon tog datuma elektronički imobilizatori postali su standard na svim Hyundai vozilima, uključujući i ona s ključem za paljenje.
Također, za one sa starijim vozilima koja nemaju imobilizatore, Hyundai je identificirao komplet koji se može ugraditi kako bi se spriječila ova vrsta krađe. Počevši od 1. listopada, sigurnosni komplet bit će dostupan za kupnju i ugradnju u Hyundaijevim prodajnim salonima i kod ovlaštenih instalatera, stoji u priopćenju proizvođača automobila.
Kia je istaknula da većina Kijinih vozila u Sjedinjenim Državama ima sustave za pokretanje pritiskom na gumb koji otežavaju krađu. NICB savjetuje vlasnicima koji su zabrinuti da bi njihovo vozilo moglo biti meta krađe da poduzmu jednostavne korake kao što je uvijek zaključavanje vrata i parkiranje na dobro osvijetljenim mjestima. Osim toga, vlasnici također mogu koristiti naknadne uređaje za sprječavanje krađe kao što su dodatni alarmni sustavi, brave za upravljač i papučice i prekidači za isključivanje.
Među novijim vozilima, Dodge Charger SRT Hellcat, velika limuzina s kompresorom V8 koji može proizvesti više od 700 konjskih snaga, bio je najpopularniji među lopovima u odnosu na njegove brojke na cesti, prema HLDI. Dodge vozila proizvodi globalna automobilska tvrtka Stellanits.
"Sva Stellantisova vozila zadovoljavaju ili premašuju primjenjive savezne standarde za sigurnost i zaštitu. Koristimo standardne tehnologije, uključujući mogućnost imobilizatora, u našoj sjevernoameričkoj liniji vozila", rekao je glasnogovornik u e-poruci. “Unatoč tome, pozivamo sve vozače da vode računa o sigurnosti svojih vozila.”

0 Comments